دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوراله زاده خبر داد؛

تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریال برای حمایت از زندانیان/ تفاهم‌نامه همکاری با استانداری گلستان نهایی شد/ افزایش تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی

تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و انجمن حمایت از زندانیان با اعتبار 200 میلیارد ریال با حضور نوراله زاده، مدیرعامل صندوق و باقری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز منعقد شد.
کد خبر : 416837
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از  صندوق کارآفرینی امید، تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و انجمن حمایت از زندانیان با اعتبار 200 میلیارد ریال با حضور دکتر نوراله زاده مدیرعامل صندوق، باقری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز و معاونین و مدیران دو مجموعه منعقد شد.


نوراله زاده با اشاره به اهداف مشترک دو مجموعه در حمایت و توانمندسازی افراد اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان تسهیلات ضروری و مسکن به مبلغ 150میلیون ریال و بازپرداخت حداکثر 48 ماهه و تسهیلات اشتغال به مبلغ200میلیون ریال و بازپرداخت حداکثر 36ماهه با احتساب 2ماه تنفس و مبلغ 500 میلیون ریال با بازپرداخت 48 ماهه و با 4ماه تنفس پرداخت خواهد شد.


وی در خصوص دریافت تضامین این تسهیلات گفت: ضمانت‌های دریافتی صندوق در مقایسه با سایر بانک‌ها بسیار آسان‌تر است ولی با توجه به شرایط خاص خانواده‌های زندانیان که اکثراً سرپرست خانواده در زندان است، تمهیداتی برای تسهیل بیشتر تضامین در نظر گرفته شده است.


در ادامه، باقری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز ضمن قدردانی از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید و اعلام عضویت افتخاری دکتر نوراله زاده در انجمن حمایت از زندانیان گفت: هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های ملی از خانواده‌های آسیب‌دیده حمایت می‌کنند اما خانواده زندانیان در شرایط سختی گذران زندگی می‌کنند و نیازمند کمک هستند که امضای این تفاهم‌نامه کمک بزرگی به آن‌ها خواهد بود.


در پایان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از آمادگی صندوق برای انعقاد تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات به زندانیان جرائم مالی خبر داد که مورد استقبال مسئولین انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفت.


برگزاری جلسه مشترک پیگیری تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و استانداری گلستان


جلسه مشترک پیگیری تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید، استانداری گلستان، شرکت فرآورده‌های لبنیات صباح و شرکت پگاه گلستان در ستاد مرکزی صندوق کارآفرینی امید با حضور مدیرعامل صندوق و استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.


نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این نشست با اشاره به نمونه طرح‌های مشابه اجرا شده در کشور گفت: اجرای سیستم تولید مبتنی بر سفارش یک شیوه درست و موفق است که در این تفاهم‌نامه‌ها به اجرا درخواهد آمد و لازمه موفقیت آن طراحی یک سیستم تأمین مالی مناسب و توسعه آن است.


در این دیدار حق‌شناس، استاندار گلستان ضمن تقدیر از خدمات صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: مقدمات اجرای این تفاهم‌نامه در روستاهای هدف طرح روستای بدون بیکار در استان در حال آماده‌سازی است و متقاضیان دریافت تسهیلات در این تفاهم‌نامه شناسایی شده‌اند.


در ادامه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گزارشی از وضعیت اقتصادی استان، موضوع تفاهم‌نامه و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه تولید شیر و پرورش دام ارائه نمود.


صندوق کارآفرینی امید باید موسسه اول توسعه روستایی در حوزه حمایت مالی باشد


نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشستی که به منظور بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برگزار شد، بر تسریع در پرداخت تسهیلات تأکید و اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید باید موسسه اول توسعه روستایی در حوزه حمایت مالی باشد.


این نشست با حضور اسدی، مدیر پروژه سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاونین و مدیران ستادی صندوق و مدیران استانی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


نوراله زاده با اشاره به عملکرد خوب صندوق در مرحله اول و دوم پرداخت تسهیلات که منجر به افزایش سهم صندوق در مرحله سوم و چهارم گردید، گفت: با همکاری وزارت کار تمهیدات لازم برای تسریع در پرداخت تسهیلات صورت گرفته است و استان‌هایی که عملکردشان زیر 60 درصد است باید تلاش بیشتری کنند تا بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات، با در نظر گرفتن اولویت‌ها، با سرعت بیشتری انجام شود.


اسدی، مدیر پروژه سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام آمادگی وزارت متبوع خود برای همکاری با صندوق کارآفرینی امید گفت: اولویت پرداخت تسهیلات با متقاضیانی است که تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند، بالاترین میزان اشتغال‌زایی را دارند و طرحشان در رسته فعالیت‌های اشتغال روستایی مشخص شده در سامانه کارا قرار دارد.


وی با اشاره به استراتژی‌های صندوق کارآفرینی امید در توسعه روستایی شامل روستای بدون بیکار، هر روستا-یک محصول و صندوق‌های خرد محلی افزود: در این موارد وزارت کار نگاه ویژه‌ای به صندوق دارد و طرح‌های صندوق در قالب این سه استراتژی نیز در سامانه کارا قابل ثبت خواهند بود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته